marți, 7 august 2012

http://www.cristinac.ro/2012/05/16/bcr-dupa-10-ani/

Era 2002, iunie. Lucram la Ministerul de Finante si castigam aproximativ 3.000.000 de lei (vechi, fireste).  Veneam dupa 4 ani de stat in chirii si eram satula de ele: in medie am schimbat cam 2 pe an. Cu mult efort din partea familiei si prietenilor am pus ban pe ban si am aplicat cu avans mare la un credit ipotecar BCR Serban Voda. Am fost al doilea dosar al bancii. Angajatii de acolo erau la fel de novici ca mine in procedurile de acordare a creditului, iar procesul a fost lung (aprox. 3 luni), dificil (zeci de drumuri la banca), dar frumos ca s-a terminat cu bine si m-am mutat la casa mea.
Au trecut 10 ani si creditul meu ipotecar luat de la BCR se incheie luna viitoare, in iunie. Hai sa fac un bilant scurt:
- am imprumutat $2.700 ($10.500 era apartamentul cu totul) si am dat inapoi aprox. $30 X 12 luni X 10 ani = $3.600.
- am facut lunar drumul la BCR. Initial era posibil sa platesc DOAR in persoana si DOAR la BCR Serban Voda, ulterior am putut plati la orice BCR, dar tot DOAR in persoana. Adica 120 de drumuri.
- la fiecare drum la banca am semnat in medie 4 hartii (la inceput mai multe, acum spre final doar doua: ordinul de incasare si cursul valutar), adica 4 X 120 de drumuri = 480 de jumatati de coala, 240 de coli. O jumatate de top de hartie!
- am fost introdusa in Biroul de Credit pentru suma de $17 pe care eu o platisem, dar din cauza deficientelor de comunicare dintre BCR si mine, eu plateam lei intr-un cont de dolari, iar plata se anula.
- desi am informat BCR-ul de fiecare data cand mi-am schimbat serviciul, adresa, numarul de telefon sau mail-ul, eu la randul meu am fost constant sunata doar in ultimii 2 ani pentru oferte promotionale sau intarzieri de plata. In primii 8 ani nu am primit niciun telefon de la BCR. Nici macar atunci cand (parea ca) nu mi-am platit rata timp de 3 luni. Nu m-au sunat. M-au bagat direct in biroul de credit pentru 17 dolari.
Acum vreo 5 ani mi-am facut un alt credit, de nevoi personale, la ING. M-am dus la banca, am semnat, am primit banii pe card, i-am scos si mi-am facut treaba cu ei, mi-au tras lunar rata, nu am mai calcat pe la ei niciodata.
Anul trecut am refinantat tot la ING creditul de la ING + alte credite + am suplimentat pana la suma maxima pe care o puteam imprumuta. M-am dus la banca, am semnat, am primit banii pe card, i-am scos si mi-am facut treaba cu ei, imi trag lunar rata, nu am mai calcat niciodata pe la ei. Imi dau sms cand am intarzieri mici, ma suna cand am intarzieri mari, imi dau mail cand vor sa ma informeze sau sa imi vanda ceva. Punct.
Ieri m-a sunat o angajata BCR Serban Voda. M-am bucurat: 1. nu mai auzisem de ei de mai bine de 6-7 ani (de cand nu am mai fost obligata sa fac plata exclusiv la ei); 2. voiam sa vad care e procedura de inchidere a contului / creditului etc.
NU, nu stia ca mai am o luna si termin creditul. A fost doar o coincidenta faptul ca voia sa imi vanda altul. Nu avea nicio intentie sa ma pastreze, caci nu stia ca urmeaza sa ma piarda.
NU, nu m-a informat ce am de facut, ci mi-a sugerat sa vin la banca, sa platesc ultimele rate, sa fac cerere de inchidere, eventual sa stam de vorba, poate doresc sa fac alt credit la ei, daca tot il termin pe asta.
NU, nu voi renunta la ING pentru a veni sa refinantez creditul la BCR. Oferta lor nu ma intereseaza nici macar intr-atat incat sa vad care ar fi diferenta intre rata lunara pe care o platesc la ING si cea pe care as plati-o la BCR.

Multumesc BCR-ului ca a fost alaturi de mine cand am avut nevoie. Nu uit asta si chiar am un sentiment foarte prietenos fata de brand, asociat inevitabil cu casa pe care m-a ajutat sa o iau. De aceea ma simt datoare, asa, de final, cu un feedback cat pot de constructiv in conditiile date mai sus.
- in timp ce alte banci au invatat enorm in relatia cu clientul, BCR-ul inca bajbaie. In 10 ani nu a prins cele 3 dorinte ale clientului: simplu, rapid, fara surprize. Nimeni nu vrea sa plateasca dobanzi enorme si sa mai fie si tratat ca o sluga.
- in timp ce alte banci au invatat sa isi fidelizeze clientii si sa personalizeze pe cat posibil relatia cu ei, BCR-ul se comporta tot ca un mamut “de stat”: toate resursele se duc pe vanzare oarba, unilaterala, fara interactivitate.
- in timp ce alte banci au eficientizat si au usurat munca de ghiseu pana intr-atat incat prezenta lui fizica nu mai e necesara DELOC, in 10 ani BCR-ul a renuntat la 2 hartii de semnat din 4, si-a sincronizat baza de date si a invatat sa dea telefoane cand sunt intarzieri.
Am scris toate astea dintr-o frustrare combinata cu intelepciunea obtinuta dupa 10 ani de “relatie”. Frustrarea face sa nu am nimic de bine de spus despre BCR. Intelepciunea face sa dau o nota constructiva intregii critici. Stiu ca sunt multi care sunteti multumiti de serviciile BCR si asta ma bucura. Chiar imi doresc sa aud si de bine.
Sau poate imi dati exemple pozitive sau negative de pe la alte banci?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu