Mai mulţi angajaţi ai BCR Giurgiu – anchetaţi în cazul falimentului firmei OVIRA şi morţii lui George Duţă
La aproape doi ani după ce patronul SC OVIRA SRL, George Duţă, a fost găsit spânzurat în propriul atelier de tâmplărie PVC, DNA-ul începea urmărirea penală împotriva sucursalei BCR Giurgiu. Acest demers venea în urma sesizării la DNA a soţiei patronului SC OVIRA, Dana Duţă. Aceasta reclama gravele abuzuri în serviciu ale conducerii BCR, învinuind Banca de moartea soţului său, dovedind în paginile publicaţiei noastre şi în câteva emisiuni pe postul de televiziune locală, Muntenia TV, toate şicanele pe care conducerea Băncii le-a făcut familiei Duţă cu intenţia vădită de a-i aduce în faliment. Cu câteva zile în urmă, conform declaraţiei Danei Duţă, consecinţă a dosarului trimis de DNA, Poliţia sectorului 3 din Capitală a solicitat BCR Giurgiu punerea la dispoziţie a fişelor postului şi a adreselor angajaţilor Băncii, persoane ce se fac vinovate de falimentul firmei OVIRA INVEST şi OVIRA SRL şi evident de moartea soţului său, George Duţă, administrator în una dintre cele două firme amintite mai sus. Conform procedurilor, după primirea scrisorii din partea BCR, organele de anchetă vor începe audierile celor învinuiţi . Ei sunt: Liliana Tonca – director Sucursala BCR Giurgiu, Marian Cazacu – consiler clienţi – zonă rapidă şi Zoe Coman – operator ghişeu.
JGR
JGR
One Response to Mai mulţi angajaţi ai BCR Giurgiu – anchetaţi în cazul falimentului firmei OVIRA şi morţii lui George Duţă
http://www.jurnalgiurgiuvean.ro/2012/07/06/bcr-multumeste-pentru-colaborare-unui-giurgiuvean-decedat-in-urma-cu-2-ani/
BCR mulţumeşte pentru colaborare unui giurgiuvean decedat în urmă cu 2 ani!
Nu demult publicaţia noastră scria despre faptul că mai mulţi angajaţi ai BCR Giurgiu sunt anchetaţi în celebrul, de acum, caz al falimentului firmei OVIRA şi morţii suspecte a omului de afaceri George Duţă
Pentru cei mai puţini avizaţi, soţia patronului societăţii OVIRA o acuza, în acelaşi material, pe Liliana Tonca, directoarea BCR Giurgiu de moartea soţului ei.
În urma acestor aspecte jurnaliştii publicaţiei noastre au declanşat o anchetă ce a fost luată în serios, drept pentru care DNA-ul a început urmărirea penală împotriva sucursalei BCR Giurgiu. Acest demers venea în urma sesizării la DNA a soţiei patronului SC OVIRA, Dana Duţă. Aceasta reclama gravele abuzuri în serviciu ale conducerii BCR, învinuind Banca de moartea soţului său, dovedind în paginile publicaţiei şi în câteva din ediţiile emisiuni „Ce-ar mai fi de spus” (pe postul de televiziune locală, Muntenia TV), toate şicanele pe care conducerea Băncii le-a făcut familiei Duţă, cu intenţia vădită de a o aduce în faliment. Drept consecinţă a dosarului trimis de DNA, Poliţia sectorului 3 din Capitală a solicitat BCR Giurgiu punerea la dispoziţie a fişelor postului şi a adreselor angajaţilor Băncii, persoane ce se fac vinovate de falimentul firmei OVIRA INVEST şi OVIRA SRL şi evident de moartea soţului său, George Duţă, administrator în una dintre cele două firme amintite mai sus. Conform procedurilor, după primirea scrisorii din partea BCR, organele de anchetă vor începe audierile celor învinuiţi. Ei sunt: Liliana Tonca – director Sucursala BCR Giurgiu, Marian Cazacu – consiler clienţi – zonă rapidă şi Zoe Coman – operator ghişeu.
De data aceasta vă oferim un document inedit, care vorbeşte lesne despre modalităţile sinistre pe care BCR le folosesşte în relaţia cu clientela sa. În data de 5 ianuarie 2012 – adică la doi ani după moarte lui George Duţă, găsit spânzurat în atelierul său, caz intens mediatizat – familia acestuia primea o adresă din parte BCR care pare o glumă morbidă:
“Stimate client, Duţă George
Am intrat împreună într-un nou an, cu bucuria de a fi alături de dumneavoastră (n.r. Doamne fereşte!). Vă asigurăm că şi în acest an vom continua să aducem îmbunătăţiri serviciilor noastre şi calităţii acestora (n.r. Se vede cum!). Vom continua dezvoltarea de noi modalităţi, unele revoluţionare, de efectuare a operaţiunilor de cont curent, în cele mai bune condiţii şi în mod eficient.
Suntem mândri să vă amintim ….
Cu stimă
Cătălina Zincenco – Şef Departament Produse de Economisire şi Investiţii
Oana Petrescu – Vicepreşedinte Executiv Retail şi Private Banking”
Reamintim că George Duţă împlinea pe 10 ianuarie 2012, doi ani de când îşi pusese ştreangul de gât, lăsând în urmă o familie răvăşită de durere!!! Semnatarul sinistrei adrese este culmea (!) una din salariatele BCR împotriva cărora soţia victimei Dana Duţă a făcut plângere penală. Ce să credem atunci?
Dana Duţă declară: “Să fie vorba de o glumă sinistră de Alzheimer sau o altă şicană menită să-i mai lovească odată psihicul greu încercat. Gluma i-a însă dimensiuni apocaliptice, transformându-se în nebunie, atunci când soţia lui
George Duţă primeşte – în două rânduri – după cum ne declara în interval de doar opt luni (în cursul anului trecut şi începutul acestui an), vizita unei comisii de mobilizare – recutare din partea Poliţiei Giurgiu, care îl soma pe George Duţă să se prezinte la circa de Poliţie pentru o serie de formalităţi. După ce au aflat că pentru a lua contact cu George Duţă trebuie mers în Cimitirul Smârda poliţiştii au recunoscut soţiei celui decedat că baza lor de date “e varză doamnă, e varză!”. Ca multe alte lucruri din România atunci când vine vorba de instituţiile statului.
P.S. În scurt timp publicaţia noastră va da publicităţii un cat care va demonstra un lucru fulminant despre competenţa profesională a salariaţilor din Banca Comercială.
Florian TINCU
DNA a dispus explicit NEINCEPEREA urmaririi penale fiind dovedite respectarea ATENTA a reglementarilor legale, aplicarea STRICTA a procedurilor bancare, precum si comportamentul CORECT al angajatilor. NU se verifica informatia privind o presupusa interpelare catre banca initiata de catre Poliţia sectorului 3 din Capitală.
In mod SUBVERSIV si FARA TEMEI se sugereaza ca angajatii BCR s-ar face vinovati de situatia firmelor OVIRA INVEST şi OVIRA SRL, al caror FALIMENT de facto este datorat, in intregime, administrarii defectuoase a unui proiect imobiliar riscant precum si deciziilor de afaceri aflate in contradictie flagranta cu situatia pietei imobiliare. In momentul in care clientul sau s-a confruntat cu dificultati, specialistii bancii au facut tot posibilul pentru a gasi solutii de neintrare in faliment. Cu toate acestea in momentul in care firma NU A RESPECTAT angajamentele asumate, s-a luat decizia de a nu creste expunerea fata de un proiect fara perspective.
Alte acuzatii referitoare la presupuse castiguri compensatorii provenite din asigurarea de neplata a creditului nu dovedesc decat “SCENARITA” si lipsa unor notiuni DE BAZA privind activitatea de creditare (profitabilitatea produsului ar fi fost subminata iremediabil de catre neincasarea veniturilor din dobanzi, si majorarea primelor de asigurare).
Va multumim,
Departamentul de Comunicare al BCR