marți, 29 mai 2012


Cum îşi tratează BCR clienţii fideli: “gândim altfel”

sursa: http://verticalnews.ro/cum-isi-trateaza-bcr-clientii-fideli-gandim-altfel/

Cea mai mare bancă din România nu îşi susţine renumele datorită serviciilor şi clienţilor fideli, ci trebuie să mulţumească statului şi, neapărat lui Ceauşescu, pentru facilităţile oferite şi moştenirea lăsată.
Dacă ar fi să ne luăm după performanţele Băncii Comerciale Române nu vom putea socoti instituţia vândută austriecilor de la Erste în topul celor mai oneste. Cei drept, nici între cele mai rele. Banca se simte bine undeva pe la mijloc, acolo unde dacă nu curge, pică şi treaba funcţionează pe termen lung.
Ca orice instituţie bancară care îşi desfăşoară activitatea pe plaiurile mioritice, principala activitate este „cămătăria”-dă bani împrumut şi cere înapoi cât nu face. Nici la BCR nu te prinzi din prima de marea păcăleală, că rata îţi este împănată cu fel de fel de comisioane. Afli doar dacă eşti fie insistent, fie disperat. Oricum, este greu să te lupţi cu ei, mai ales că în vâltoarea iscată în jurul OUG 50/2010, beceriştii s-au ţinut deoparte, apoi s-au făcut că intră în rândul lumii, dar au modificat contractele astfel încât ei câştigă mai bine, iar clientul pierde mai mult.
Iată cum şi-a dat seama un bucureştean că este ţepuit de banca BCR şi ce răspuns a primit.
”În urmă cu şapte ani am solicitat BCR un împrumut pentru o maşină. Aveam nevoie de 12.000 de euro, aşa că nu au dorit să-mi dea banii decât cu credit ipotecar, deşi eram client fidel, mai avusesem un credit pe care-l achitasem anticipat. Am făcut creditul, pe 10 ani, acceptând condiţiile lor nesimţite. După un an, am solicitat un credit de nevoi personale, ca să salvez apartamentul de ipotecă. Am plătit  1.300 de euro o diferenţă, la care se adăugau alţi 2.000 de euro, bani plătiţi într-un an de credit. Rata era de 168 de euro. Am făcut, aşadar, un alt credit, alte comisioane, dobândă 11,5%. Tot pe 10 ani. Rata lunară a fost de 172 de euro, deşi suma era mai mică. În toiul nebuniei cu OUG 50 am fost solicitat de ofiţerul de credit, o doamnă, (m-a sunat de nenumărate ori, mi-a scris pe e-mail) să schimb contractul şi să optez „pentru rată cu dobândă fixă, că să fiţi protejat de fluctuaţiile cursului euro/leu”. O gogoaşă pe care eu am acceptat-o mai mult ca să scap de insistenţa ei. Între altele, duduia mi-a promis că vor dispărea, aşa cum decisese Guvernul, şi comisioanele ilegale care erau incluse în rată. Am zis OK şi m-am ales cu o rată de 182 de euro. Numai comisionul de administrare este de 33 de euro. Recent, am solicitat doamnei de la bancă să refacă toate calculele şi să revin astfel la rata iniţială care era cu 10 euro mai mică. Ştiu, poate părea meschin, dar puşi laolaltă acei bani sunt aproape de o mie de euro. Bani pe care-i dau degeaba mai ales că situaţia, cel puţin la nivel de curs, nu s-a modificat substanţial în ultimii doi-trei ani. Nu am făcut solicitarea asta neapărat pentru bani, dar m-am simţit înşelat şi am dorit ca acest lucru să dispară din relaţia mea cu creditorul. Mi s-a răspuns că nu mă pot ajuta, că acele comisioane, eliminate de OUG 50, „nu le socotim ilegale, pentru că le-am dat o altă denumire”. Iată aşadar, cum este răsplătit un client fidel, care şi-a achitat ratele de fiecare dată la zi şi care s-a hotărât să schimbe tactica.
Scandalul de la BCR Iaşi
Un alt caz, un adevărat scandal care a zguduit BCR toamna trecută (nu a fost semnalat în presa centrală pe motiv de publicitate), a izbucnit la Iaşi. Carmen Gabriela Andronache, fost director al unei sucursale a BCR, a povestit manevrele şi fraudele care se fac în numele celei mai mari bănci din România.

Carmen Gabriela Andronache a fost angajatul BCR timp de 18 ani. Ultimii patru a condus, în calitatea de director, sucursala Silvestru din Iaşi.Toamna trecută, pe blogul andronache.wblog.ro a apărut o terifiantă destăinuire a fostului bancher în care au fost devoalate mai toate metodele oneroase prin care BCR îşi face portofoliu şi zeci de milioane profit.Iată mai jos, o scurtă sinteză a ceea ce a dezvăluit Carmen Andronache.
Infractori în costum de bancher
BCR a întocmit contracte false pentru Banca pentru Locuinţe în scopul raportării de către şefii locali şi cei din conducerea centrală a îndeplinirii targetelor şi a încasării primelor. Cel mai probabil, redactarea documentelor false se făcea prin utilizarea informaţiilor şi datelor cu caracter personal ale celor care erau deja clienţi ai unităţii bancare. Metoda era simplă. Orice persoană care trece pragul băncii pentru a-şi rezolva o problemă trebuia să prezinte actul de identitate. Angajaţii BCR aveau grijă să xeroxeze actele de identitate de fiecare dată, apoi utilizau datele de pe ele. Astfel, ei, folosindu-se de copiile buletinelor existente în arhiva băncii, completau în fals contracte pentru diverse produse bancare vândute fictiv catre diferite persoane. “La începutul anului 2009 s-au făcut în Iasi şi în ţară contracte la Banca pentru Locuinţe (BPL) pe numele unor clienţi care habar nu aveau de acestea”, declara Carmen Gabriela Andronache, fost director în cadrul BCR Iaşi.

Contracte cu japca

Fostul director acuză BCR de faptul că băga pe gât clienţilor tot felul de produse bancare de care nu aveau nevoie. Persoanele care solicitau diverse tipuri de credite erau obligate sa încheie contracte şi cu BCR – Banca Pentru Locuinţe. “În cazul altor clienţi s-au făcut contracte BPL, deşi aceştia nu doreau acest lucru, dar erau obligaţi de BCR, spre exemplu, la acordarea unui credit. Asta tocmai pentru ca unităţile BCR din Iaşi să-şi facă targetul. Acei clienţi nu au mai continuat plata BPL. Aceste indicaţii s-au primit de la Directorul Judeţean Regional şi, bineînţeles, preşedintele BCR, care a fost de acord cu aceste lucruri. Aceste rezultate trucate sunt raportate la Viena”, a mai spus Gabriela Andronache.
Coincidenţă sau nu, acum nicio lună, de la sediul Erste din Viena a fost luată decizia ca liderul BCR în România, Dominic Bruynseels, să fie shimbat din funcţie. Împreună cu acesta au mai plecat şi alte “capete” din top management.



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu