DESPRE EXCROCHERIA BANCILOR
Motociclistul vânat în mormânt timp de doi ani
de BCR şi de recuperatori
Pentru un credit de
2.500 de euro, Bogdan Crai, un tânăr care a murit într-un accident rutier la
doar 22 de ani, a fost urmărit de BCR şi recuperatorii de credite aproape doi
ani. Mama bucureşteanului care şi-a luat credit pentru o motocicletă de vis,
povesteşte în exclusivitate pentru Adevărul coşmarul la care a fost supusă de
bănci şi firmele de recuperări de credite după după moarte fiului
ei.
BCR a încercat să recupereze aproximativ 2.500 de euro de la
Bogdan Crai, timp de doi ani după moartea acestuia. Absolvent al Facultăţii de
Informatică, Bogdan a murit în iulie 2007, într-un accident de circulaţie în
drum spre Constanţa, unde avea de gând să participe la Liberty Parade. Mama
tânărului, Gabriela Crai, povesteşte că Bogdan şi-a dorit foarte mult o
motocicletă, iar în 2006, tânărul a făcut un credit de 2.500 euro la BCR, pentru
o Yamaha, pe care ulterior a vândut-o şi şi-a cumpărat o Honda, pe care a
condus-o când a murit. Banca a terorizat-o cu somaţii venite pe numele fiului ei
decedat, deşi ea le-a comunicat în repetate rânduri angajaţilor BCR că fiul ei
nu mai trăieşte.
A anunţat banca de deces, dar a primit
somaţii
"Bogdan a făcut creditul la mama unei foste colege de liceu care lucra la BCR - Griviţa. După tragedie, fosta colegă m-a sunat şi mi-a spus ca ar trebui să merg la bancă să duc certificatul de deces, lucru pe care l-a făcut tatăl lui Bogdan la o lună după decesul fiului meu. A fost asigurat că nu mai trebuie să facem nimic, căci creditul va fi rambursat de BCR Asigurări de viaţă. În vara anului următor - 2008, am început să primesc pe numele lui Bogdan înştiinţări de la BCR că mai are de rambursat diferite sume", îşi aminteşte Gabriela Crai debutul terorii psihice la care a supus-o banca.
"Bogdan a făcut creditul la mama unei foste colege de liceu care lucra la BCR - Griviţa. După tragedie, fosta colegă m-a sunat şi mi-a spus ca ar trebui să merg la bancă să duc certificatul de deces, lucru pe care l-a făcut tatăl lui Bogdan la o lună după decesul fiului meu. A fost asigurat că nu mai trebuie să facem nimic, căci creditul va fi rambursat de BCR Asigurări de viaţă. În vara anului următor - 2008, am început să primesc pe numele lui Bogdan înştiinţări de la BCR că mai are de rambursat diferite sume", îşi aminteşte Gabriela Crai debutul terorii psihice la care a supus-o banca.
Mama motocilistului urmărit dincolo de moarte de BCR a sunat-o pe
funcţionara care l-a ajutat pe Bogdan să obţină creditul, care i-a spus să stea
liniştită, deoarece somaţia este o eroare. Liniştea a ţinut până luna următoare,
când Gabriela Crai a primit o nouă somaţie pe numele fiul ei decedat.
"Nu ai cum să-ţi imaginezi ce înseamnă ca dupa un an, în care nu eram
sigură dacă trăiesc un coşmar sau dacă într-adevăr copilul meu nu mai era, să mă
trezesc cu o scrisoare adresată lui Bogdan Crai. Eram preocupată de procesul cu
accidentul în care a murit Bogdan, aşa că am zis să nu mă mai agit pentru bancă,
căci oricum făcusem tot ce trebuie pentru a se încheia cu acel credit. M-am
înşelat amarnic", îşi mai aminteşte Gabriela
Crai.
Firmele de recuperatori au început şi ele
"vânătoarea"
La sfârşitul lui 2008 Gabriela a început să fie
asaltată de firmele de recuperatori de credite cu care lucrează BCR. "Am
primit de la o societate de recuperare creanţe "Creditexpress Financial
Services" înştiinţarea. I-am sunat, le-am explicat despre ce este vorba, mi-au
spus că nu-i interesează că Bogdan e mort, ei au preluat creanţa şi trebuie să
recupereze datoria de la Bogdan Crai. Văzând că nu am cu cine să vorbesc le-am
dat "adresa" unde îl pot găsi pe Bogdan", îşi mai aminteşte Gabriela
Crai.
Somaţii pentru tânărul mort şi de la sediul central al
BCR
Coşmarul la care a fost supusă mama lui Bogdan nu s-a
încheiat aici. Dupa vreo 3 luni de linişte, altă firmă de recuperări a început
să îl someze pe tânărul decedat să plătească datoria. "Am primit
înştiinţare de la altă firmă, Kruk Internaţional. Am fost la BCR Griviţa, unde
un domn Răzvan Chivu mi-a spus ca nu înţelege ce s-a întâmplat, că BCR Asigurări
i-a despagubit în lei în luna aprilie 2008, dar schimbul valutar s-a făcut în
iulie 2008 şi din cauza cursului euro, ar mai fi ceva de plată, dar nu este
problema mea, o rezolvă ei într-un fel. L-am rugat să-mi dea toate extrasele de
cont. Am fost şi la directorul de sucursală care m-a sfătuit să fac reclamaţie
la BCR - administraţia centrală (primisem şi de la ei o somaţie). Am făcut
reclamaţie şi nici până astăzi nu am primit un răspuns de la ei. În schimb nu am
mai primit nici o somaţie de la nimeni", a mai spus Gabriela
Crai.
Sursa: www.adevarul.ro http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/timisoara_Motociclistul_vanat_in_mormant_timp_de_doi_ani_de_BCR_si_recuperatorii_de_credite_0_338966776.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu